Ves al contingut. | Salta a la navegació

Ajuntament de Reus
FUNECAMP

Competències del Consell d'Administració de Funecamp

Facultats del Consell d'Administració (Article 27, Estatuts)

1. El Consell d'Administració podrà realitzar tots els actes que estiguin compresos dins l'objecte social, així com tots els que no estiguin expressament reservats per la llei o per aquests estatuts a la Junta general.

2. Amb caràcter merament enunciatiu, es reconeixen expressament les següents facultats del Consell d’Administració:

a) Designar secretari o secretària, en qui no es requereix la condició de membre del Consell.

b) Acordar la convocatòria de les juntes generals, en la manera i moment que procedeixin, segons les previsions legals i les efectuades en els presents estatuts, redactant el corresponent ordre del dia i formulant quantes propostes estimin convenients, segons la naturalesa de la Junta convocada.

c) Nomenar i designar, així com separar agents, concessionaris, comissionistes i corresponsals que hagi de tenir la Societat.

d) Dirigir i administrar els negocis socials, atenent a la gestió dels mateixos d’una manera constant, segons les normes de govern i règim d’administració i funcionament de la societat, així com organitzant i reglamentant els serveis tècnics i administratius de la mateixa.

e) Adquirir, disposar, alienar, gravar tota classe de béns mobles i immobles, i constituir, acceptar, modificar i extingir tota classe de drets personals i reals, fins i tot hipoteques.
f) Atorgar tota classe d'actes, contractes i negocis jurídics, tant públics com privats, amb els pactes, clàusules i condicions que estimi oportú establir.

g) Nomenar, destinar, acomiadar, i realitzar quantes actuacions siguin referents al personal al servei de la societat, així com assignar-los quants salaris, gratificacions, indemnitzacions, etc. siguin procedents, i fixar les despeses generals d’administració.

h) Comparèixer davant tota classe de jutjats i tribunals de qualsevol jurisdicció i davant tota classe d'organismes públics, en qualsevol concepte, i en tota classe de judicis i procediments; interposar recursos, inclús de cassació, revisió o nul·litat, ratificant advocats i procuradors, als quals podrà conferir els oportuns poders.

i) Transigir i pactar arbitratges, mediacions i conciliacions.

j) Intervenir en les suspensions de pagaments, fallides, concursos, quitances i esperes; nomenar síndics administradors, acceptar o rebutjar les proposicions de conveni dels deutors, els comptes dels administradors i la graduació dels crèdits; admetre en pagament o per a pagament de deutes, cessions de béns de qualsevol classe procedents de qualsevol deutor.

k) Sol·licitar permisos per a la nova implantació, reforma, ampliació o modificació d’indústries o negocis.

l) Designar d’entre els seus membres una Comissió executiva o un o més Consellers/Conselleres Delegats/Delegades i delegar en ells, de conformitat amb les previsions legals, quantes facultats estimi convenients, indicant en tot cas en l’acord de designació el règim d’actuació pel qual hauran de regir-se tant en les seves relacions amb el Consell com davant els seus membres, la Comissió executiva que es nomeni o els/les Consellers/Conselleres Delegats/Delegades que es designin. Igualment podrà conferir poders a qualsevol persona.

m) Regular el seu propi funcionament en tots aquells aspectes que no es trobin previstos legalment o en els presents estatuts, i quedant salvades en tot cas quantes facultats corresponen a la Junta general d’accionistes.

n) Formalitzar i subscriure els documents públics o privats que siguin precisos per a l’efectivitat de les seves facultats.

o) Aprovar, simultàniament amb la previsió d’ingressos i despeses de cada exercici, el programa d’actuació, inversions i finançament en els termes que estableix l’apartat 2 de l’article 210 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.

Informació revisada en data: 05 de maig de 2025